25 Kasım 2009 Çarşamba

Windows Server 2008 R2 Upgrade Adımları

Windows Server 2008 R2 öncesi serverlarınızı Windows Server 2008 R2'ye Upgrade edilmesi adımlarını bu makalemizde inceleyeceğiz.Windows Server 2008 R2 Upgrade adımlarına başlamadan önce bilmeniz gerekenleri daha önce yazmış olduğum Upgrade makalesinden bulabilirsiniz.
http://mustafakara01.blogspot.com/2009/10/windows-server-2008-r2ye-upgarede.html

Öncelikle Upgrade işlemi yaptığım yapıdan sizlere söz etmek istiyorum.Windows Server 2008 X64 Enterprise Edition İngilizce sürümünü Windows Server 2008 R2 X64 Enterprise İngilizce sürümüne upgrade edeceğim.Upgrade işlemi yapmadan önce neler yapılması gerekli,hangi sürümler Windows Server 2008 R2'nin hangi sürümlerine upgrade edilebiliyor gibi bilgileri yukarıda belirtmiş olduğum linkteki makalede yazmıştım.

Windows Server 2008 R2 DVD'sini çalışan sistemimize yerleştirip upgrade adımlarımıza başlıyorum.BIOS'tan boot sırasını DVD optik sürücüsü olarak ayarlıyorum ve yükleme işlemi başlıyor.

Windows Server 2008 R2 bize dil seçeneklerini ve klavye ayarımızı sormakta,kısacası ilk adımlar normal Windows Server 2008 R2 kurulumu ile aynı şekilde devam etmekte.



















Aşağıdaki ekran görüntüsünden de anlayacağınız üzere yükleme işlemini insatall butonu ile başlatıyorum ve lisans sözleşmesini kabul ediyorum.Belki de en önemli ekrar Upgrade mi yapacağım yoksa normal kurulum mu yapacağım bunu belirleyecek olan ekranda.Bu kısımda kırmızı ile işaretlediğim Upgrade seçeneğini tıklayarak devam ediyorum.

Windows Server 2008 R2'nin hangi sürümüne upgrade edeceğimizi yine bu bölümde belirliyoruz.Eğer uygun sürüm seçilmediyse upgrade işlemi devam etmeyecektir.Sürüm tablosuda Windows Server 2008 R2 Upgrade makalesinde yer almaktadır.





















Mevcut sürüm ile Windows Server 2008 R2 sürümü arasındaki uyumluluğun kontrolü yapılıyor.Eğer çok ciddi bir sorun yok ise Upgrade işlemi devam edecektir.Uyumsuzluk sorunu ciddi ise sizlerin daha sonra bu sorunu ortadan kaldırmanız gerekecektir.Kurulum dosyaları yükleniyor ve Windows Server 2008 X64 Enterprise Edition serverımız Windows Server 2008 R2 X64 Enterprise sürümüne upgrade edilmiş oluyor.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder